Znak:271/3/2015 Głowno, dnia 08.04.2014
Dotyczy: postępowania przetargowego pn. Przebudowa drogi gminnej we wsi Domaradzyn o długości 745 m i we wsi Ostrołęka o długości 915 m.
W nawiązaniu do przesłanych zapytań dotyczących postępowania w ramach Pzp informujemy co następuje:
Pytanie 1. Czy zamawiający jest w posiadaniu dokumentacji geotechnicznej określającej warunki gruntowo - wodne w obrębie przedmiotowej inwestycji potwierdzającej. Prosimy o załączenie w dokumentacji przetargowej.
Odpowiedź: Zamawiający nie dysponuje w/w dokumentacją
Pytanie 2. We wzorze umowy w §4 pkt. 2 wskazuje, iż do obowiązków Wykonawcy należy uzyskanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego. W tym samym dokumencie w §1 pkt.2 jest zapis iż Zamawiający oświadcza, że posiada prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane i zgłoszenie na budowę. W związku z powyższym, prosimy o wskazanie przedmiotu na który należy uzyskać zezwolenie na zajęcie pasa drogowego.
Odpowiedź: Zamawiający posiada prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane /oświadczenie załączone do dokumentacji technicznej/ natomiast zezwolenie na zajęcie pasa drogowego dotyczy połączenia z drogami powiatowymi.
Pytanie 3. Czy zamawiający przewiduje wykonanie docelowej organizacji ruchu (znaki pionowe i poziome) na drodze w m. Ostrołęka? Jeżeli tak, prosimy o wskazanie zakresu i pozycji przedmiarowej w której należy wycenić roboty oraz załączenie projektu stałej organizacji ruchu.
Odpowiedź: Zamawiający nie przewiduje dodatkowego oznakowania pozostaje istniejące.
Pytanie 4. Prosimy o załączenie w dokumentacji przetargowej zatwierdzonego projektu stałej organizacji ruchu dla drogi w m. Domaradzyn
Odpowiedź: Zamawiający nie widzi takiej potrzeby, nie dotyczy zakresu przedmiotu zamówienia
Pytanie 5. Czy Zamawiający posiada badania nośności istniejącej nawierzchni dróg z uwagi na nowo zaprojektowaną konstrukcję drogi w m. Domaradzyn oraz Ostrołęka.
Odpowiedź: Zamawiający nie posiada takich badań – nie ma takiej potrzeby. W Ostrołęce zmówienie dotyczy nakładki na istniejącą podbudowę i nawierzchnie bitumiczną. Natomiast w Domaradzynie należy wycenić i wykonać zgodnie z DT i przedmiarem robót.
Pytanie 6. Czy Zamawiający przewiduje występowanie dodatkowego uzbrojenia nie zinwentaryzowanego na mapie sytuacyjnej a mogących stworzyć zagrożenie dla realizowanej inwestycji.
Odpowiedź: Nie przewiduje
Pytanie 7. Czy Zamawiający jest w posiadaniu projektu czasowej organizacji ruchu. Prosimy o załączenie w dokumentacji przetargowej.
Odpowiedź: Zamawiający nie posiada takiej dokumentacji. Wykonawca przed przystąpieniem do robót zobowiązany jest do sporządzenia planu organizacji ruchu na czas budowy.
Pytanie 8. Prosimy o załączenie w dokumentacji przetargowej współrzędnych tyczenia drogi w m. Domaradzyn oraz Ostrołęka.
Odpowiedź: Zakres w gestii Wykonawcy w ramach prac geodezyjnych.
Pytanie 9. We zworze umowy §4 pkt. 2 ppkt.6 Zamawiający pisze: „..uzyskania we właściwym urzędzie pozwolenia na dojazd i wyjazd z budowy dla wszystkich używanych przez Wykonawcę samochodów”. Prosimy o doprecyzowanie o jakich zgodach jest mowa w powyższym punkcie wzoru umowy. Czy należy rozumieć, że dojazd do przedmiotowej inwestycji nie będzie się odbywał po drogach publicznych?
Odpowiedź: Dojazd do miejsca budowy odbywać się będzie po DK-14,drogach powiatowych i gminnych.
Pytanie 10. We zworze umowy §4 pkt. 2 ppkt.17 Zamawiający pisze: „..natychmiastowego przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej wraz z dokumentami pozwalającymi na ocenę prawidłowego wykonania robót zgłaszanych do odbioru”. Prosimy o doprecyzowanie w ciągu ilu dni od daty zgłoszenia robót do odbioru należy przekazać dokumentację powykonawczą do Zamawiającego. Określenie terminu dostarczenia dokumentacji będzie jednocześnie stanowić interpretację słowa „natychmiast”.
Odpowiedź: Zamawiający uważa za konieczne jest załączenie dokumentacji powykonawczej bez zbędnej zwłoki umożliwiając Inspektorowi Nadzoru sprawdzenia prawidłowości dokumentów niezbędnych przy odbiorze końcowej.
Pytanie 11. Prosimy o wyjaśnienie niejasności: zgodnie z §4a ust. 10 pkt. 1) projektu umowy termin zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy nie może być dłuższy niż 30 dni, natomiast w §7 ust. 6 termin zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy i dalszemu Podwykonawcy nie może być dłuższy niż 14 dni”.
Odpowiedź: Termin zapłaty 30 dni obowiązuje w relacjach główny Wykonawca a podwykonawcy natomiast termin 14 dni dotyczy rozliczeń między Wykonawcą a Zamawiającym.
|