Szczegóły sprawy |
Nazwa sprawy |
Zameldowanie na pobyt stały |
Stanowisko |
samodzielne stanowisko, pokój nr 12
|
Komórka |
Ewidencja ludności |
Opis sprawy |
Należy podać rok, którego dotyczy pismo |
Kogo dotyczy |
Podać nazwę instytucji, w której zostanie zgłoszenie przedłożone |
Wymagane dokumenty |
-
1. Wypełniony formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka) zawierający określone ustawą dane dotyczące osoby, nowego miejsca pobytu stałego oraz wskazanie adresu dotychczasowego miejsca pobytu, a także potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie własnoręcznego, czytelnego podpisu, nazwisko i imię pełnomocnika, jeśli był ustanowiony. Jeżeli osoba, która dokonuje zameldowania dysponuje tytułem prawnym do lokalu – sama dokonuje potwierdzenia faktu pobytu osoby w danym lokalu. 2. Do wglądu:
-
dowód osobisty lub paszport,
-
oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu np. decyzja o przydziale lokalu, umowa najmu lokalu, akt własności budynku mieszkalnego, wypis z księgi wieczystej, akt notarialny zakupu mieszkania, lub w przypadku dziedziczenia – dodatkowo prawomocne postanowienie sądu o nabyciu spadku. 3. W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
-
pełnomocnictwo do zameldowania udzielone na piśmie lub zgłoszone do protokołu,
-
do wglądu dowód osobisty lub paszport pełnomocnika. |
Miejsce składania pism |
Ewidencja ludności - pokój nr 12 |
Informacji udziela |
Ewidencja ludności – tel. (42) 719-12-91 w. 122 |
Termin i sposób załatwienia |
w dniu zgłoszenia zameldowania, w sytuacjach problemowych po zakończeniu postępowania |
Opłaty |
bez opłaty |
Podstawa prawna |
-
ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2015 r., poz.388 z późn. zm.),
-
rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2015 r., poz.1852),
-
część IV załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015, poz.783 z późn. zm.). |
Tryb odwoławczy |
Wojewoda Łódzki za pośrednictwem Wójta Gminy Głowno w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. |
Inne informacje |
- przy zameldowaniu na pobyt stały właściciel (na podstawie dokumentu własności) potwierdza fakt pobytu danej osoby pod wskazanym adresem - druk „Zgłoszenie pobytu stałego” wypełniany jest dla każdej osoby, także dla niepełnoletnich dzieci; - przy zameldowaniu należy przedstawić dowód osobisty oraz w przypadku mężczyzn - książeczkę wojskową - zameldowania noworodka na pobyt stały dokonuje się na podstawie odpisu skróconego aktu urodzenia, przekazanego przez urząd stanu cywilnego, który sporządził ten akt, bez konieczności wypełniania formularza „Zgłoszenie pobytu stałego”. |
Dokumenty do pobrania |
Zgłoszenie pobytu stałego |
Dostępne E-formularze |
brak |