W Urzędzie Gminy Głowno za prawidłowe i terminowe przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków oraz właściwe zorganizowanie przyjęć interesantów w tych sprawach odpowiedzialny jest Sekretarz Gminy. W Urzędzie Gminy Głowno rejestr skarg i wniosków prowadzony jest przez Sekretarza Gminy.
Przyjmowanie interesantów przez Kierownictwo Urzędu: -przez Wójta Gminy Głowno, a w przypadku jego nieobecności Sekretarza Gminy, lub osobę wyznaczoną przez Wójta Gminy, w każdy wtorek w godzinach od 800 do 1500 na podstawie wcześniejszych zapisów dokonywanych przez Sekretariat Wójta Gminy Głowno, -przez Sekretarza Gminy w dniach i godzinach określonych w ppkt a, -przez wyznaczonych pracowników – codziennie w godzinach pracy Urzędu Gminy.
Terminy: -Załatwienie skargi następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie miesiąca; -Przekazanie skargi organowi właściwemu powinno nastąpić w terminie 7 dni; -W razie niezałatwienia skargi w ustawowym terminie zawiadamia się o tym skarżącego podając przyczyny zwłoki i wskazuje nowy termin załatwienia.
Forma: -Skargi można wnosić pisemnie lub ustnie do protokołu, codziennie w godzinach urzędowania tj.: od poniedziałku – piątku od 7:30 do 15:30 ; -Skarga musi być podpisana, zawierać imię i nazwisko oraz adres osoby wnoszącej oraz jej podpis; -W przypadku skargi wnoszonej w interesie innej osoby, wymagana jest pisemna zgoda takiej osoby; -Skargi anonimowe pozostawia się bez rozpoznania. |