.  Urząd Gminy Głowno
95-015 Głowno, ul. Kilińskiego 2
  
     szukaj
strona główna | moja sprawa| redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE:
Zapytanie do spacyfikacji - Przebudowa drogi gminnej we wsi Domaradzyn o długości 745m i we wsi Ostrołęka o długości 915m. - UZP 67206-2015

Znak:271/3/2015                                     Głowno, dnia 08.04.2015

dotyczy przetargu pn: „Przebudowa drogi gminnej we wsi Domaradzyn o długości 745 m i we wsi Ostrołęka o długości 915 m.”

W nawiązaniu do zapytań dotyczących postępowania w ramach PZP informujemy  co następuje:

Pytanie
1. Czy Zamawiający posiada dokumentację geotechniczną? Prosimy o przekazanie ww. dokumentacji lub potwierdzenie, że ewentualne roboty związane z napotkaniem warunków niekorzystnych wymagających dodatkowych robót nie uwzględnionych w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia nie będą stanowić kosztów Wykonawcy.

Odpowiedź:
Zamawiający nie dysponuje w/w dokumentacją geotechniczną , nie przewiduje się występowania warunków niekorzystnych.

Pytanie
2. Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wystąpienia braków lub błędów w zakresie opisu przedmiotu zamówienia określonego w dokumentacji załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty oraz w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia w/w. okoliczności, wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu.
Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje wystąpienie w/w przypadków. Rozstrzygniecie na etapie wykonawstwa w uzgodnieniu z inspektorem nadzoru i akceptacji Zamawiającego.

Pytanie
3. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiającemu przysługuje prawo dysponowania nieruchomością na cele budowlane w zakresie całego terenu, na którym będzie realizowana inwestycja, a ewentualne braki w tym zakresie nie obciążają wykonawcy.

Odpowiedź:
Zamawiający posiada prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane /oświadczenie  załączone do dokumentacji technicznej/ natomiast zezwolenie na zajęcie pasa drogowego dotyczy połączenia z drogami powiatowymi.

Pytanie
4. Prosimy o potwierdzenie, iż w przypadku stwierdzenia odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków realizacji przedmiotu zamówienia,  w tym geologicznych lub gruntowo-wodnych, w szczególności w przypadku konieczności wykonania robót odwodnieniowych lub ziemnych w zakresie przekraczającym zakres przyjęty do wyceny oferty na podstawie załączonej do SIWZ dokumentacji, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wydłużenie terminu realizacji umowy. Zakres zgodny z DT oraz przedmiarem robót, Wykonawca winien wycenić roboty zgodnie z przedmiarem robót.

Domaradzyn

Pytanie
5. Czy Zamawiający przewiduje wykonanie przepustów na przedmiotowym odcinku, specyfikacja techniczna mówi o wykonaniu przepustu fi 500, natomiast w dokumentacji projektowej oraz w przedmiarze brak informacji na ten temat?

Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje wykonania przepustu ,nie należy wyceniać, ewentualnie  na etapie wykonawstwa poza zakresem  podstawowym

Pytanie
6. W specyfikacjach technicznych zapisano, że należy wykonać podbudowę z kruszywa łamanego o uziarnieniu 0/63, natomiast w dokumentacji projektowej przewidziano podbudowę z kruszywa łamanego o uziarnieniu 0/31. Prosimy o wyjaśnienie oraz ujednolicenie dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia.

Odpowiedź:
Należy wycenić zgodnie z przedmiarem robót i DT.

Pytanie
7. Czy Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy wykonanie odcinka próbnego?

Odpowiedź:
Zamawiający nie będzie wymagał wykonanie odcinka próbnego.

Pytanie
8. Czy Zamawiający przewiduje możliwość zamknięcie przedmiotowej drogi oraz wykonanie objazdu w celu wykonania nawierzchni, specyfikacje techniczne narzucają Wykonawcy konieczność realizacji robót nawierzchniowych połówkami jezdni, co przy założonych szerokościach przedmiotowych dróg jest niekorzystnym rozwiązaniem w opinii Wykonawcy? Prosimy o wyjaśnienie w ww. kwestii.

Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje zamknięcia przedmiotowej drogi, Wykonawca winien przed rozpoczęciem robót sporządzić plan organizacji ruchu na czas budowy oraz zapewnić dojazd do posesji mieszkańcom sołectwa.

Pytanie
9. Prosimy o wyjaśnienie oraz ujednolicenie dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia w zakresie wymagań dla mieszanki mineralno-bitumicznej do warstwy ścieralnej, ponieważ wg. dokumentacji projektowej należy przyjąć mieszankę AC11S 50/70 dla KR1-2, natomiast specyfikacja techniczna podaje parametry oraz wymagania dla mieszanki dla kategorii ruchu KR3.

Odpowiedź:
Wycenić zgodnie z DT i przedmiarem robót

Ostrołęka

Pytanie
10. Prosimy o wyjaśnienie w sprawie wymagań dla w-wy wyrównawczej, wg. specyfikacji technicznej należy wykonać ww. warstwę z mieszanki AC16W dla KR3-4, ze względów technologicznych (min. grubość wykonywanej warstwy AC16W to 4 cm, natomiast Projektant założył 75kg/m2 co odpowiada warstwie grubości 3 cm) prosimy o zmianę uziarnienia mieszanki na AC11W. Prosimy zarazem o ujednolicenie wymagań dla ww. mieszanki (specyfikacja – KR3, dokumentacja projektowa – KR2).

Odpowiedź:
Wycenić zgodnie z DT i przedmiarem robót

Pytanie
11. Prosimy o skorygowanie nieścisłości związanych z opisem wymagań dla warstwy ścieralnej, Projektant w specyfikacji technicznej pisze o wykonaniu warstwy ścieralnej gr. 5 cm dla ruchu KR3-4 natomiast dokumentacja projektowa mówi o w-wie ścieralnej gr. 4 cm dla kategorii ruchu KR2

Odpowiedź:
Wycenić zgodnie z DT i przedmiarem robót

Pytanie
12. Prosimy o potwierdzenie, że przewidziana ilość wyrównania podbudowy mieszanką mineralno-bitumiczną jest wystarczająca do uzyskania wymaganych w specyfikacji technicznej równości podłoża i jest poparta rzetelną analizą projektową (tabela wyrównania) oraz że ewentualne niedoszacowanie ww. robót, a co za tym idzie konieczność zwiększenie ilości wyrównania lub frezowanie, o czym mowa w specyfikacji, nie będzie obciążać Wykonawcy. Prosimy zarazem o zmianę ww. zapisów w specyfikacjach technicznych.

Odpowiedź:
Wycenić zgodnie z DT i przedmiarem robót

Pytania do projektu umowy

Pytanie
13. Odnośnie art. 3 ust. 2 pkt. 22.) - prosimy o potwierdzenie, iż wszelkie braki lub błędy w dokumentacji projektowej oraz w opisie przedmiotu zamówienia określonego w dokumentacji załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty nie obciążają wykonawca, a w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia ww. okoliczności wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody nawy dłużenie terminu umowy. Rozstrzygnięcia na etapie wykonawstwa po akceptacji Inspektora Nadzoru i Zamawiającego

Pytanie
14. Prosimy o zmianę § 4a ust. 1 projektu umowy poprzez wykreślenie sformułowania nawet gdyby w czasie zawarcia umowy nie można było ich przewidzieć”. Podkreślamy, że zapis taki jest sprzeczny z przepisami. Obciążanie wykonawcy odpowiedzialnością za roboty, których nie dało się przewidzieć i kosztami, których zamawiający nawet w opisie zamówienia nie przewidział stoi w rażącej sprzeczności z zasadą ryczałtu. Roboty budowlane, których nie można przewidzieć w dniu wszczęcia postępowania powinny być wykonywane na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych ( tak m.in. wyrok SA z dnia 30 grudnia 2004 r. sygn. akt: UZP/ZO/0-2269/04). Ponadto, zgodnie z art. 140 ust. 1 i 2, art. 67 ust. 1 pkt 5 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, należy uznać, że umowa w części dotyczącej robót nieobjętych dokumentacją projektową wykracza poza przedmiot zamówienia.

Odpowiedź:
Pytanie bezzasadne , umowa przewiduje wynagrodzenie kosztorysowe. Wszelkie zmiany na etapie wykonawstwa po akceptacji Inspektora Nadzoru i Zamawiającego.

Pytanie
15. Prosimy o zmianę treści § 6 ust. 6 poprzez wykreślenie ze zdania pierwszego sformułowania „stwierdzenia wad lub nie wywiązania się z obowiązków, o których mowa w niniejszej umowie,”. Zapis tej treści jest sprzeczny z art. 647 Kodeksu cywilnego, w myśl którego odbiór robót jest obowiązkiem inwestora (zamawiającego). Zapisy uprawniające zamawiającego do odmowy dokonania odbioru w przypadku stwierdzenia przy odbiorze wad są niezgodne z powołanym przepisem. Obszerne orzecznictwo potwierdza, że zamawiający nie może warunkować odbioru robót – odbiór jest jego obowiązkiem, chociażby istniały wady wymagające usunięcia (albo dające podstawę do skorzystania z uprawnień wynikających z rękojmi za wady). Tym samym, nie można uzależniać odbioru od braku jakichkolwiek wad lub tym bardziej nie wywiązania się z bliżej nieokreślonych obowiązków umownych.

Odpowiedź:
Zamawiający dokona odbioru zgodnie z zapisami umowy i Prawa budowlanego

Pytanie
16. Odnośnie § 7 ust. 4 i nast. prosimy o potwierdzenie, że zamawiający dopuści dowody potwierdzające rozliczenie się z podwykonawcami (zapłatę wymagalnego wynagrodzenia) inne niż potwierdzenie zapłaty/przelewu, w tym uwzględni stosowane w obrocie gospodarczym sposoby spełnienia roszczeń potwierdzające że wykonawca nie jest zobowiązany do zapłaty określonych kwot (w tym np. potrącenie) i/lub jest uprawniony do wstrzymania lub odmowy zapłaty kwot podwykonawcy.

Odpowiedź:
Zamawiający spełni ten warunek zgodnie z zapisami w SIWZ

Pytanie
17. Prosimy o dodanie w § 9 ust. 3 zdanie pierwsze sformułowania „, chyba, że ze względów niezależnych od Wykonawcy usunięcie wad w tym terminie nie będzie możliwe. W takim przypadku Wykonawca wskaże realny termin usunięcia wad, który będzie wiążący.” Dodanie takiego zapisu uzasadnione jest specyfiką robót oraz technologicznymi wymaganiami usuwania ewentualnych wad (usunięcie wad może być np. niemożliwe w terminie 7 dni ze względów atmosferycznych).

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zastosowanie zapisu w tej formie ,ewentualne rozstrzygniecie na etapie wykonawstwa i decyzji Zamawiającego i Inspektora Nadzoru , który oceni i określi najbardziej optymalny okres usunięcia wad.

Pytanie
18. dnośnie § 12 ust. 2 Umowy, w którym przewidziano karę umowną za odstąpienie od umowy z przyczyn zależnych od Zamawiającego – prosimy o doprecyzowanie  w jakim przypadku wykonawca może odstąpić od umowy, a tym samym jakie sytuacje stanowią podstawę do naliczenia ww. kary umownej przez wykonawcę, tj. czy zamawiający przewiduje jakiekolwiek umowne przesłanki odstąpienia od umowy przez wykonawcę. Zwracamy uwagę, iż umowa przewiduje umowne przesłanki odstąpienia od umowy przez Zamawiającego, a więc dla realizacji zasady równości stron zasadnym byłoby określenie analogicznych podstaw do odstąpienia od umowny przez wykonawcę.

Odpowiedź:
Zamawiający zastosuje się do zapisów Prawa budowlanego oraz zapisów Pzp. Umowa  §12 pkt.1c, pkt.3 – kary umowne określa warunki naliczania kar  w stosunku do Wykonawcy , natomiast w stosunku do  Zamawiającego określa to  §12 pkt.2

Pytanie
19. Odnośnie § 12 ust. 1 b) prosimy o doprecyzowanie (analogicznie do postanowień § 12 ust. 1 lit. a)), iż kara będzie naliczana na każdy dzień zwłoki.

Odpowiedź:
Zamawiający zastosuje się do zapisów Prawa budowlanego oraz zapisów Pzp. Za nie usunięcie stwierdzonych w czasie odbioru wad i usterek /po terminie wyznaczonym przez komisję/ Zamawiający będzie naliczał kary umowne w wys. 0,2% kwoty netto wynagrodzenia za każdy dzień zwłoki.

 
informacje wprowadził:Sekretariat
informacje wytworzył:Stanisław Urbanowicz
data ostatniej modyfikacji: 9 Kwietnia 2015 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 70129